Etikett: läggningar-tekniker
Läst 868 ggr
1
3 Tips för bättre Lenormand läggningar
(som jag lärt mig den hårda vägen)
- Fokus - Betydligt mer än med tarot så kräver Lenormand att du är fokuserad och har dina intentioner med läggningen klar för dig redan innan du börjar och under din Läggning. Det är betydligt tydligare här att: "Som du frågar får du svar". Om dina tankar vandra iväg under läggningen så kan svaret också göra det!
- Konsekvens - Det finns flera olika ideér och tankar kring vad korten betyder: Den franska, germanska etc. Även om de i sin kärna är väldigt lika så finns det flera olika nyanser och skillnader mellan de olika skolorna. Månen t. ex betyder å ena skolan Intuition och å andra skolan Berömmelse och erkännande. Det är lätt att i början att hoppa mellan de olika skolan för att få saker att gå ihop. Detta försvagar och tunnar bara ut din egen förmåga att hitta den röda tråden i läggningen. Så småningom kommer du att skapa ditt egna Lenormand vokabulär, tills dess se till att efter möjligaste mån hålla dig till ett fåtal nyckelord för varje kort.
- Specificitet - Som jag skrev första punkten, fokus är jätteviktigt med Lenormand. Ju mer specifik fråga du ställer till korten, desto mer specifikt svar kommer du att få! Jämför till exempel skillnaderna när du gör en daglig Läggning ("Vad kommer att hända under dagen") eller om du har en specifik fråga ("Vad behöver jag veta angående mitt arbete de närmaste 3 månaderna")!
Me. Myself & My Sims