Lenormand-lekar
Det finns en uppsjö med olika Lenormand-lekar. I denna tråd kan vi visa de vi har och kanske även ge en recension 😊
☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️
Sajtvärd på Lenormand
Jag har denna:
Har funderat länge på att köpa någon/några mer men har inte kunnat bestämma mig för vilka jag vill ha ännu.
Har inte jobbat så mycket med den jag har. Den har enkla och vackra bilder tycker jag. Lätt att förstå men det är något med själva tolkningen som jag inte riktigt har kommit igång med.
Jag har så mycket annat som upptar min tid och tankar numera.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#1: Den är fin 🥰 Mysiga bilder. Har en liknande, kanske samma till och med 🤔
Sajtvärd på Lenormand
#3: Ja, den var fin! Enkel och ren :) Alltså, måste få fråga, är den gammal eller ser den bara gammal ut?
Sajtvärd på Lenormand
#4: Såvitt jag minns är det en nyutgåva av en gammal version. Det är över 30 år sedan jag köpte den har jag för mig.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Å, den är fin! Det är en av de lekarna jag funderat på att köpa. Hur många kort är det i den leken?
#6: Vackra bilder. 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#7: den har 36 kort men vissa nummer har ett extra kort (se bilden).
Sajtvärd på Lenormand
- Redigerat 2022-02-22 11:56 av åkerhumla
#10: Oj, vad stora kort. Tror mina kort är ungefär hälften så stora. 😊
Jättefina kort dock, så jag förstår att du gillar den.
#10. Så fina, helt underbara!😍
- Redigerat 2022-02-22 21:47 av Tarotstollan
Jag satt faktiskt och tittade på den och andra Lenormand lekar igår. Funderar på vilka jag vill köpa.
Tyckte först att det såg ut som bilderna var inne i en spå kula men nu ser jag ju att det är som inne i en kopp. Den är jättefin den också.
#14: Ja, man har beslutsångest varje gång 🥴 Finns så många fina!
Sajtvärd på Lenormand
Väldigt fina bilder.
I går köpte jag Celtic Lenormand.
Trodde korten skulle vara lika stora som asken men det var bara boken som var så stor, korten var ju pyttesmå 6 x 9 cm.
https://www.stengarden.com/orakelkort/celtic-lenormand-by-chlo-mccracken-and-will-worthington.html
#17: ja korten är små. Jag tycker små kort är lättare att hantera 🙃 men det är ju en personlig smaksak.
Vad tyckte du om leken annars?
Sajtvärd på Lenormand
Jag har bara bläddrat igenom den ett par gånger, inte jobbat med den.
Jag gillar färgerna, att bilderna är klara och lättolkade.
Mina favorit kort är trädet i vinterskrud, blommorna, fåglarna, liljorna, solen, månen, haha ser att det är i stort alla djur och natur bilder.😁