Den ack så viktiga intentionen
Jag kommer så väl ihåg när jag först för inte så länge sedan började att försöka begripa mig på det där nya häftiga fenomenet som kallades för Lenormand Oracle Cards. Och jag blev mest förvirrad eftersom det fanns så många olika skolor att arbeta med som alla hade sina egna betydelser. Eller inte egentligen. Förr marioteten av korten var desamma, eller nyanser av samma betydelser. Det var bara enskilda kort som hade olika betydelser och hur i hela världen skulle jag kunna veta vad som var vad?
Här gjorde jag samma misstag som många nybörjare säkert gör: Jag började använda mig av alla skolor huller om buller och fattade verkligen nada! Alla andras tolkningar verkade vara så klockrena, mendas mina egna bara var flummiga och vaga.
Så fick jag höra en av de viktigaste reglerna som jag annammade sedan dess: Det spelar ingen roll vilken skola du väljer att arbeta med. Så länge du väljer att vara KONSEKVENT! Detta innebär då alltså att du väljer EN skola att arbeta med och håller dig benhårt till den. I början kan det verka besvärligt och förvirrande. Men så småningom så märker du att dina svar blir mer och mer träffsäkra. Det är ungefär som med nya skor: De behöver gås in! Men likafullt, så har du samma par skor på vänter och höger fot, eller hur? Du springer inte runt med en gympasko och en högklackat, eller….?
Sedan var det där med intention. Jag är analytiskt lagd. Jag vill gärna få bevis för allt och förstå i minsta atom hur allt fungerar. Varken Lenormand eller Tarot fungerar riktigt så. Här har jag fått lära mig att acceptera och släppa taget. Jag vet ATT det fungerar och därför är det inte längre så viktigt VARFÖR. En sak till varför det fungerar så väl har för mig varit att jag tror benhårt på att det fungerar. Jag har alltså haft INTENTIONEN att det fungerar och därför fungerar det också. Hänger ni med?
I korthet: Var konsekventa i ert utövande och tro på er själva och det ni gör!
Me. Myself & My Sims