14. Räven
Manipulation, överleva, fela - manipulerad, falskhet
Här är det röd flagga, falskhet, manipulation och lömskhet. Någon är definitivt inte ärlig i din vänskapskrets eller på arbetet.
Andra nyckelord: Lögner, respektlöshet, otraditionell.
Kärlek: Var försiktig, oärlighet och eventuellt otrohet.
Karriär: Indikerar lögner, mobbning och oärlighet bland kollegor.
Hälsa: En andra åsikt, byt läkare.
Tid: 14 dagar, veckor eller månader.
Kortsymboler:
Klöver 9
Nummer: 14
Känsla: Negativ
Planet: Pluto
Zodiac: Skorpion
☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️
Sajtvärd på Lenormand
- Redigerat 2021-06-02 20:31 av åkerhumla
Ursäkta men jag får nästan allergisk klåda när folk vill göra om Räven till ett arbetskort!
Det handlar inte om arbete utan om att något är FEL. Bedrägeri och fulspel. Typ som ormen fast mildare variant och för att personen bryr sig mest om sig själv. Fattar inte att folk gjort om den till arbete. För det är verkligen inte ett arbetskort! Det är tokfel!
#1: Haha! Du är ursäktad :)
Men… Jaha… Att räven är ett arbets-kort har jag läst sen jag började med Lenormand. Är det något "modernt" påfund som kommit till kanske? Nu när jag tänker efter så själva räven i sig (om man ser på den i naturen) så är den inte direkt arbetsam, mest bara lat (eller kanske smart) och letar mat där det är enkelt att hitta…
Plockar bort arbetsgrejen i texten och försöker uppdatera mitt minne ;)
Tack för input.
☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️
Sajtvärd på Lenormand
#2: Ja modernt vet jag inte, fast det skulle man kunna säga.
Har lyssnat lite på dem som följer originalbetydelserna och där pekar dem mer mot månen. Men inte räven då den, visst gör sitt jobb, men inte i sitt ursprungliga betydelse har med arbete så som vi ser det.
Egenföretagare säger en del, men det är oxå lite tokigt för man skulle mer kunna säga se om sig själv. Sen att det är det man gör när man arbetar är en annan sak.
Jag brukar jämföra Räven med en mildare variant av Ormen. Räven gör det inte kanske för att vara utstuderat elak utan för att det är det enda den vet. Den gör vad den måste för att överleva.
I en Läggning fick jag solen+räven. Vet att många kanske skulle säga att solen överträffar räven, Men i min tolkning i den fråga så blev det att den lycka vi känner är kanske inte helt vad vi tror. Räven gör tex att saker är förrädiska.
Inte meningen att trampa nån på tårna. Men ja, många har börjat se Räven som ett "jobbkort" men det är den inte. Sen att man kan vara Räven på sitt jobb, det är en annan sak…eller att man har en person som är falsk på sitt jobb.
<3