Dagens

Trollvinds triader

2014-02-16 08:51 #0 av: Trollvind

Det finns ju bara ett sätt att bli bra på det här och det är att öva, öva, öva. Så jag kanske inte drar kort varje dag, men så ofta jag hinner och kan. Dagens triad och jag glömde bestämma om första kortet eller mittenkortet ska vara fokus Yrar

16 februari 2014

Snake - Tree - Clover

Om förstakortet är fokus så kommer dagen att handla om någon slags svek. Och det påverkar min hälsa, fast eftersom Clover kommer sist så kanske jag kommer undan med blotta förskräckelsen!

Om mittenkortet är i fokus så handlar det fortfarande om hälsan. Kanske är det jag själv som sviker mig själv genom att följa det som verkar bäst i stunden (klöver - lilla lyckan). 

Anmäl
2014-02-16 09:48 #1 av: Bara Anna

Välkommen tillbaka!

En annan vinkel på det hela: Jordandet (Tree) av Kabel (Snake) går snabbt, eller blir bara tillfälligt (Clover)?!

Tycker personligen det är såååå svårt fortfarande att göra dagliga triader då de är så utspädda!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Anmäl
2014-02-16 11:02 #2 av: Trollvind

Tack :-)
Jag håller med, det blir väldigt vagt och det finns alldeles för många möjligheter. Jag tror de här läggningarna med få kort antingen ska fästas vid en specifik fråga eller så gör jag dem för att träna på att läsa kombinationerna.

Nu drog jag ett nytt kort med frågan vad de första tre handlar om och fick Tornet.
Det bekräftar min misstanke om att detta handlar om ett personligt beslut som upptagit mina tankar mycket det senaste tiden.
Det handlar om min hälsa (Tree), rädslan för att ses som en svikare (Snake) och jag måste bestämma mig och agera IDAG. Jag har ett avtal med en auktoritet på området (Tower) som inte funkar som jag hade hoppats och jag länge tänkt på att hoppa av.
Jag tar Clover som ett tecken på att det kommer att bli lättare än jag tror när jag väl tar itu med det.

Anmäl
2014-02-20 09:55 #3 av: Trollvind

Dagens blev riktigt rolig!

20 februari 2014

Bestämde mig för att låta kuperingen visa temat för dagen och där fick jag 12 Birds som jag tolkar som "pladder".

Korten med Britta Kienles tolkningar:

6 Clouds (oklarhet) +36 Cross (framtid, tro) + 31 Sun (framgång, sommar)

Vad ska man säga?... haha Efter regn kommer solsken eller Efter vinter kommer vår känns som passande uttryck. 

Och fåglarna... ja det myckna snöandet inatt lär ju bli dagens samtalsämne på jobbet Gapskrattar

Anmäl
2014-02-20 10:29 #4 av: Bara Anna

Tror definitivt du är på rätt spår där! Kul det där med att korten var så bokstavliga :-D För inte har du fått något telefonsamtal ännu?

Jag tror även du är på rätt spår gällande vad det gäller, för när jag räknar ihop korten så blev det ruter 7 + klöver 6 + ruter ess = 14 = Fox. Som för mig är ett arbetskort....

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Anmäl
2014-02-20 13:56 #5 av: Trollvind

Nej, inga telefonsamtal än så min första tolkning håller hihi.

Fox är arbetskort för mig också. Försökte räkna ut det där men blev osäker på om man räknar ässet som 1 eller 14.

Anmäl
2014-02-22 13:08 #6 av: Trollvind

Dagens 22 februari 2014

Coffin + Garden + Birds

Avslut + Socialt + Pladder

Skrattar haha jag hajar... stäng ner internet och skaffa ett liv! 

Kortvalörernas totalsumma: Ruter 9 + Spader 8 + Ruter 7 = 24 (Hjärta)

Ja det är ju lördag och fint väder. Ett bra tillfälle att ägna sig lite extra åt något kärleksfullt, som att ta en promenad (bra för hjärtat) eller kramas med nån jag gillar (bra för kärleken) eller vara snäll mot mig själv och göra något trevligt bara för att... Skämtar

Ha en härlig lördag!Sol

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.