Kortbetydelser

Scythe (10) - Kortbetydelser

2014-02-13 08:36 #0 av: Bara Anna

NYCKELORD: Varning, snabba beslut, brott, smärta, olyckor, kirurgi, skörd

Många är lite rädda för det här kortet. Med all rätt. För vem vill få höra att de skall råka ut för en olycka? Men ibland behöver vi få våra sosa filter på solglasögonen utmanade! Dessutom, omgivande kort bestämmer allt kring hur kraftig varning vi får. För det kan lika gäran vara en varning att något är på väg att hända och vi behöver spänna fast säkerhetsbältet, som en varning kring något som vi kan få ont av händer! Vissa gånger kan det också vara oerhört nyttigt att skära av delar av trädet som är ruttet, för att resten skall få vara friska!

Karriär: Du kan komma att lämna ditt jobb snart, antingen helt frivilligt eller genom uppsägning. Din karriär tar en helt annan riktning mot tidigare.

Jobb: Kirurg

Hälsa: Kirurgi, omgivande kort talar om var

Kroppen: Tänder, naglar, mun

Kärlek: Avbrott eller snabba beslut kan komma att ske i en relation

Fysisk bild: Aggressiv, analytisk, kall, beslutsfattare, otålig

Tid: Höst. Kopplat till talet 10, 10 veckor, 10 månader, 10 dagar etc. (allt beroende på omkringliggande kort). Oktober.

Cartomancy: Ruter Knekt

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Anmäl
2014-02-17 21:01 #1 av: stass

Ja oush vilket kort, för mig har det nästan alltid (nån gång läste jag det som höst, och sen beror det lite på korten omkring och vilket håll lien skär åt) varit att någonting tar slut- snabbt och helt definitivt. En gång i samband med korset blev det hjärnskakning. Det är ju också så att allt som är i livet inte nödvändigtvis är "rosenskimrande perfekt" men även om någonting dåligt tar slut på ett abrupt och definitivt sätt kan jag uppleva det som både smärtsamt och kaotiskt.

Anmäl
2014-02-19 10:47 #2 av: Bara Anna

Ja, jag är böjd att hålla med dig att i motsats till Tarot t.ex så kan jag tycka att Scythe är jobbigare att vända upp än Coffin (8), för att det är just sådär plötsligt och utan förvarning egentligen. Tycker inte om överraskningar.... Skulle jag dra någon parallell till ett tarot-kort så skulle det dock vara the Tower, som jag iofs kan känna vara ganska uppfriskande!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.