Annons:
Läst 622 ggr
Bara Anna
1/25/14, 9:50 PM

Det sägenomspunna trollet

Flera närbesläktade forum här på iFokus har fått "fint" besök av någon som jag endast kan betrakta som antingen inte helt mentalt frisk, eller som ett tvättäkta internet-troll (Därav något förändrade skrivregler). De flesta vet att det är ganska onödigt och kontraproduktivt att "mata" ett sådant troll eftersom det bara genererar mer rappakalja. Men oooooh så frestande det är!  Pga denna påhälsning så ställde jag två frågor till Lenormand idag, men fick inte riktigt de svar jag hade förväntat mig:

1) Vad skulle resultatet bli om jag faktiskt gav svar på tal till detta troll?

Stork - Key- Tower

En säker ny (Positiv????) början genom en auktoritett.

Jag är inte säker på om jag kan se det här som enbart positiva kort, trots att de är det. Risken med troll är ju att de lurar en att sänka sig till samma nivå som de ligger på och alltså riskerar att man själv blir bannad från sidan pga trollet triggar den dåliga sidan hos en….

2) Vad skulle hända om jag bet ihop och inte svarade trollet eller tog hans bete?
Snake - Lilies - Clover

En frestelse från en äldre person som dock blir kortvarig

Ganska tydligt svar här i alla fall. Om vi/jag matar trollet så kommer det snart att rinna ut i sanden och glömmas bort… Intressant dock att mittenkortet indikerar att detta är en äldre (än mig?) person. Undrar hur mycket detta stämmer. Skulle vara intressant att får reda på!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Annons:
Trollvind
1/26/14, 2:56 PM
#1

Min tolkning av Stork - Key- Tower

Nyckeln till förnyelse ligger i kontroll (auktoritet)

För att komma vidare kan det alltså vara viktigt att ha kontroll… över sig själv förstås… men också att vara bestämd i bemötandet på sajten.

Bara Anna
1/26/14, 3:03 PM
#2

#1 Mycket, mycket troligt. Den sida där det härjats värst har varit den sida där moderatorena för tillfället inte har varit närvarande över helgen vilket är väldigt olyckligt.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Upp till toppen
Annons: