Annons:
Etikettläggningar-tekniker
Läst 1575 ggr
Bara Anna
2014-01-23 21:04

Ja/Nej - frågor

Det verkar vara lite si eller så när det gäller vad folk tycker om att använda Lenormand för att ställa frågor som bara kan besvaras med ett Ja eller Nej - svar. Övervägande konsensus verkar dock vara att det fungerar bättre med Lenormand än t. ex Tarot. Jag fick nyligen lära mig det här: Undvik det i möjligaste mån om du kan. Men om du måste (och ibland måste vi ju) så använd en teknik du är bekant med och som du känner dig trygg med! Så här kommer 3 tekniker som jag har anänt mig av i varierande grad: 1) Positivt/Negativt Baseras på att marioteten av Lenormand korten kan räknas in att vara antingen positiva (Heart t. ex) eller negativa (Mice) i sin framtoning. Så steg ett är att sätta sig ner och göra en egen indelning av korten: Positiva, negativa eller neutrala? Fokusera sedan på din fråga och dra 3 kort. Räkna sedan hur många positiva och hur många negativa kort du fick. Maritoteten vinner! Skulle det bli lika så kan det ttolkas som antingen att det inte är bestämt ännu eller att du inte behöver veta just nu…. 2) Svit Varje Lenormand kort är kopplade till ett specifikt spelkort (Ex the Cross = Klöver 6 eller the Key = Ruter 8). Dessa är fö lätta att hålla ordning på då de oftast finns redovisade direkt på korten (utom de allra mest minimalistiska lekarna). Vedertagen metod är då att: Spader = Kanske Nej, Klöver = Nej, Ruter = Kanske Ja, och Hjärter = Ja. Metod för Läggning är samma som för 1) Dra 3 kort och räkna ihop antal Ja, Nej eller Kankse. 3) Sammanfattning Det går också att dra 3 kort och tolka korten rakt av för att själv sedan bestämma om det blir ett ja eller nej. Tex Rider - Letter - Key: Brevbäraren kommer säkert idag med det brev du väntade på - så svaret blir ja tex (om du nu frågade om ett skriftligt dokument förståss…). En viktig aspekt här i, som med all cartomancy är att vara jätte-tydligt i dina intentioner hela tiden och att vara konsekvent. Hittar du en metod som fungerar, eller åtminstone fungerar bättre än andra - håll fast vid den så att den nöts in i ditt undermedvetna nästan! Vilket är ditt favoritsätt att svara på ja/nej-frågor?

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: