Annons:
Etikettläggningar-tekniker
Läst 489 ggr
lolloann
5/17/13, 11:22 PM

Min 1:a läggning för utomstående.

Måste få skriva och berätta, för jag tycker det är lite roligt hur det kan stämma. Jag har ju väldans problem med att få ihop hur korten ska tolkas och finna ord att få något sammanhängande när man lägger två eller flera kort. Köpte boken Learning Lenormands för ett tag sen utan att läsa så mycket om vad det var för bok och när jag fick den var den på engelska. Bara en sån sak. :) 

För några dagar sedan ringde min väninna och vi pratade på om ditt och datt. Sen säger hon att hon tappat bort sina gardiner till förtältet till husvagnen. 

- Jag kollar i mina kort säger jag. ( Har en vanlig kortlek som jag har skrivit på vad dom står för).

Drar 2 kort vilka är  Huset och Piskan.

- Dom finns i huset, säger jag. Kan ju även vara husvagnen då. 

Funderar över vad Piskan har för sammanhang i det hela och tittar i boken. På bilden av kortet i boken är ett bord eller kan ju också vara en låda. Berättar det för väninnan och säger att: Jag drar ett kort till. 

Får då Fisken. Skrattar lite och säger att: Ja det här funkar nog inte riktigt så du får ta det med ro. 

Nästa tanke är vatten. Fiskar finns ju i vatten. Så jag säger det till henne. 

- Jag får kolla hyllorna i tvättrummet en gång till ändå, säger hon.

Nu ikväll fick jag ett sms från henne: Hittat gardinerna.Dom låg i skåpet som är i fotändan på nedre sängen bak i husvagn, nära toan och i en låda. 

Dessutom har dom husvagnen uppställd på en camping hela sommaren där en älv rinner ca 30 meter ifrån dom. 

Tyckte det här va så roligt även om inte korten lästes på det sätt som jag läst om hur man kan läsa dom. Men kanske det här är mitt sätt. 

🙂

Annons:
Bara Anna
5/18/13, 8:35 PM
#1

Men va kul! Det är alltid lika inspirerande när sådana där små guldkorn dyker upp!

Viktigast för mig när man tolkar är konsekvens. Nu har du fått ytterligare nyanser för korten och kan lägga det i skrivboken! Det enda vanskliga jag kan se i att tolka så här fritt är att de gånger hjärtat är lite för investerat så är det lite för lätt att bara se det vi vill se, ungefär som med tarot….

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

lolloann
5/19/13, 8:32 PM
#2

Jag sa bara det jag fick tanken på och som kändes rätt i munnen. Igår skulle jag prova på mig själv och fråga om ett halssmycke jag tappat bort men när jag räknar igenom korten så fattades två. 😕. Städa av köksbordet i fredags så det måste ha hamnat med reklamen som låg där. 

Ja många gånger har man ju försökt att spå sig själv men det är ju som du säger att man vill se det goda bara. Lite så med pendeln också tycker jag. I bakhuvudet vill man ha ett Ja och så blir det det. Fast man sen märker att det är ett Nej. 

Jag testar mig fram lite med korten och nån gång hoppas jag det lossnar med tolkningen. 

Skulle behövt en riktig lek. Vet du någon sida ( helst svensk) där man kan köpa?

jojjana
5/19/13, 8:51 PM
#3

Åh vad kul och inspirerande sätt att använda korten!

🙂

Om du vill köpa kort så skulle jag rekommendera

adlibris.se

Bara Anna
5/19/13, 8:59 PM
#4

Jojjana har rätt - adlibris har de mest basiic Lenormand. Inte världens största urval tyvär. Är du lite kräsen så är det tyvärr utländska siter som måste till. The Bookdepository gillar jag och de är billiga. Tyska amazon har också funkat trott eller ej^^

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

lolloann
5/19/13, 10:19 PM
#5

Tack så mycket för tipsen. 🙂

Upp till toppen
Annons: