Annons:
Läst 640 ggr
Bara Anna
2013-05-11 18:47

Varför blev han så förbannad? (5 kort)

En Läggning gjord för några dagar sedan som illustrerar att korten kan ha jätte-rätt, men som tolkare kan det vara svårt att träffa rätt….

Anchor - Mice - Bear - Fox - Snake

Bakgrund:

Sent på kvällen kom jag hem från jobbet och sonen hade sin vana trogen också somnat i vår säng (vi har samsovit sedan han var liten, det börjar bli trångt nu^^) och sambon och jag diskuterade det rent logistiska, då hans sida av madrassen har fått ett hål och han har fått ont i ryggen. Vi bestämde att jag skulle sova på hans plats, han i mitten och sonen på min  - så fick jag ta hålsmällen.  Fast forward ett par timmar och jag sov och sambon kom för att lägga sig. Han puttade på mig och jag fräste sömnigt: "Min plats!" i tron att jag låg på kanten som jag skulle och att nu försökte lägga sig i "hålet" igen. Han blev arg som ett bi. Vände på klacken, smällde igen sovrumsdörren och sov i sonens rum den natten….. På morgonen frågade jag korten sålunda:

_-Varför blev T. så arg i natt?
_

Bear = Den rent intuitiva tanken här var att det här var jag och att det var så han ser mig efterom jag är ganska överviktig :-( Makt -aspekten slogs jag också av.

Mice - Bear - Fox = Jag stal egensinnigt? Var det pga att jag avvisat honom?

Anchor - Mice = Borttagen Stabilitet . Huh?

Fox - Snake = Han såg mig som en riktig egoistisk bitch. Jotack, det förstod jag av den smällda dörren….

Förklaringen:

Jag är inte den som gillar att gå och vara arg på nära och kära. Framför allt inte när jag inte vet VARFÖR konflikten har skapats. Så helt sonika innan jag begav mig till jobbet väckte jag honom och frågade varför han hade blivit så sur. Hans version:

-När han hade kommit till sovrummet på natten så hade jag tydligen inte alls legat på kanten som jag trott, utan rakt i mitten istället (där han skulle ha legat… Bear syftade alltså på att jag tog stor plats! Anchor + Mice = Jag hade stulit hans sängplats/säkerhet, där han skulle ha fått vila ut…. Och tja, Fox  och Snake var ju ganska självförklarande även om jag inte hade menat att vara bitchig i sömnen.

Så korten var rätt, tolkningen fel! Delvis i alla fall….

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Annons:
jojjana
2013-05-12 16:16
#1

Super!

Tycker det är jättebra med tolkningar av korten och resultatet och sen även förklaringen!.

Tack för den tid du lägger ner för att skriva ner dina erfarenheter!

Upp till toppen
Annons: