Allt Annat

olika lekar

2013-04-27 12:43 #0 av: jojjana

Nu har jag varit ute och handlat lekar :-)

Tycker det är spännande med Lenormand men svårt med att tolka.

Jag har köpt lite andra "lenormand" som har extra kort i sig, för att eventuellt utöka olika variations tolkningar. Vet inte om det är smart men så tänkte jag.

Gipsy Witch tycker jag är ganska spännande men ack så lite information. Det som finns är det som står på korten. Därimot gillar jag en läggning som fanns med i det lilla,lilla,lilla häftet som kom med.  se bilden- den yttre ringen är yttre påverkan.

Anmäl
2013-04-27 14:05 #1 av: Bara Anna

Tja, det är bara att konstatera att det inte finns "bara en lek till..." ^^

Väldigt liten text så svårt att se men läggningen ser onekligen intressant ut!

Vad är det för kort som du visar? Jag får inte ihop det med vare sig bild eller tal visat. :-)

Gillar fö baksidan skarpt! Tummen upp

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Anmäl
2013-04-27 15:56 #2 av: jojjana

Den stämmer inte alls med siffrorna som en vanlig lenormand kortlek.Därav väldigt förvirrande.. Men alla "standard" kort är med Bear, buquet lilly osv. men jag har upptäckt att siffrorna inte stämmer med den andra leken.  Den som visas på kortet är bouquet nr 7 hjärter 10..

Ja -visst är det en snygg baksida ;-)

några varianter: The bride nr47 spader kung, rapiers, nr37 spader ess, Wine nr 40, lightning 43, flame nr38,broken glass no44, cat n 36, amor 42, railroad 46, the pig no 10

Det är svårt då det inte finns någon beskrivning men det är väl som vanligt... öva öva öva..

Jag frågade även dessa kort- hur vårat sammarbete skulle vara.. fick The snake... precis samma kort som när jag frågade den andra lenormand leken.. hur ska jag tolka detta??FunderarFunderar

hal, undflyende kommunikation, skarp när det gäller, giftig?  Skämtar

Anmäl
2013-04-27 16:52 #3 av: Bara Anna

#2 Tänker mer på en  kobra i det här fallet. Den avvaktar kanske lite, men när den väl hugger går det blixtsnabbt! Samma med Lenormand. Det kanske är lite långsamt att lära. Men svaren är rättframma och nästan smärtsamt rakt på sak....

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Anmäl
2013-04-27 16:53 #4 av: Trollvind

Gypsy witch är egentligen inte en lenormandlek så det kan nog vara lite trixigt att lära sig tolka lenormand med hjälp av den. Visserligen innehåller den alla symboler som finns i lenormandlekar men eftersom numreringen är annorlunda så får man tänka till ordentligt när man tolkar. Dvs om man vill tolka efter en lenormandtradition.

Men jag håller med om att den är jättefin. Kan nog tänka mig att skaffa en med tiden :-)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.