Annons:
Etikettläggningar-tekniker
Läst 673 ggr
jojjana
2013-04-22 21:00

fråga ang 5 kortsläggning -slumpa signikatorn

Nu undrar jag vad ni tycker om att låta "slumpen" avgöra även signifikator kortet?

Dvs- även om jag lägger en Läggning för tex en resa så tar jag inte ut signifikator kortet utan slumpar ut vad det blir för kort.

Och när jag gör så så sätter korten själva "tema" på läggningen. Men själv tänker jag "resa" även om klöver skulle komma där.

Om klöver skulle komma på signifator kortet- så antar jag att jag kommer ha tur på resan eller att hela resan kommer signifikera Tur.

Förstår ni hur jag menar?

Finns någon nackdel att göra så här?

Annons:
Bara Anna
2013-04-23 16:15
#1

Jag brukar göra både och har i ärlighetens namn inte riktigt bestämt vad jag gillar  bäst. Ser för och nackdelar med båda.

Att välja Fokus:

+Du får ett laserfokus för din fråga

-Det kan bli en aningnes för snävt ibland och inte alltid lätt att hitta rätt signifikator

Att slumpa Signifikator:

+Du får fram det som är viktigt i läggningen, och även det som jag kanske inte visste

-Det kan vara svårt för mig ibland att härleda vad det slumpade signifikatorn syftar på.

Det jag har märkt är att det kan vara skönt att använda fast signifikator om jag har ett väldigt specifik ämne : Vad behöver jag veta om mitt jobb just nu? Medans mer vaga frågor kan vara bra att använda en slumpad signifikator: Vad behöver jag veta om mötet med min chef imorgon?

Vad ser du själv för nackdelar med det hela?

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Upp till toppen
Annons: