Allt Annat

Älskar Lenormand! :)

2014-12-05 08:22 #0 av: nellan72

Gillar verkligen den här tydligheten i tolkningen av korten. Inser att det kommer att ta lång tid att lära sig att tolka Lenormand, men jag har även köpt en bok om spelkortens betydelse. Vet inte om jag kan ha nån hjälp av den när jag tolkar Lenormand. Jag la en 3x3-läggning för en vecka, och några saker har stämt in, men inte allt. Kan nog bero på att jag har tolkat fel. Det är bara att fortsätta träna! :) Så småningom ska jag utsätta mina vänner för det här :)

Anmäl
2014-12-05 08:35 #1 av: Bappho

En del läser både lenormandsymbolerna och betydelsen för själva spelkorten och numren ochlyckas kombinera det på ett riktigt bra sätt. Men jag själv blir bara förvirrad och håller mig endast till symbolerna och det traditionella sättet att läsa korten.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Anmäl
2014-12-05 13:45 #2 av: Bara Anna

Jag tycker definitivt att spelkorten insprängda hos Lenormand hjälper, men mer som utfyllnad och förtydligande. Jag räknar t.ex valörena i en läggning och ser om det finns 2 eller flera av en viss valör. 2 svarta damer betyder t.ex skvaller ...;-)
Om du vill få hjälp att tolka så kan du gärna posta din läggning på forumet så kan vi ge våra förslag!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.