Mina Kort och Lekar

Köpt en Lenormand-lek!

2014-11-17 16:21 #0 av: nellan72

Hej!

Vet inte om det är nån som skriver här längre, men jag gör ett försök :) Har i alla fall beställt en Lenormand-lek nu, och ser verkligen fram emot att lära mig den. Använder ju tarotkort annars och det verkar vara helt annorlunda. Ni som använder tarot... hur har ni upplevt det att använda Lenormand? Är det svårt att lära sig?

Anna

Anmäl
2014-11-18 03:55 #1 av: annia1

Jag vet inte heller om det är nån som läser här så att du får nåt svar. Men du skriver om Tarot och det finns ju även en tarot-sajt så du kanske även ska skriva där och fråga om nån där använder lenormand och hur dom upplever det.

Played for a fool!

Anmäl
2014-11-18 05:48 #2 av: nellan72

Tack för tipset!

Anmäl
2014-11-18 09:14 #3 av: Trollvind

Hej nellan72

Jag har använt tarot i väldigt många år innan jag föll för Lenormandkorten och jag tycker det är en enorm skillnad. Tarot är väldigt bra på rådgivning det går att prata länge om ett enda kort medan Lenormand är mer rakt på sak i sina svar men man kan inte få ut så mycket av bara ett enda kort. Lenormandkorten får sin betydelse genom att man läser flera kort tillsammans. Lite som att flera bokstäver bildar ett ord. Ett tarotkort kan har flera olika betydelser och tolkningar medan Lenormand är mer precis, ett hus är ett hus och inte så mycket mer.

Det tar lite tid att lära sig, precis som vilket annat system som helst. Men jag tycker om den klarhet jag får med Lenormand, när jag väl har lärt mig :-)

Anmäl
2014-11-18 15:49 #4 av: nellan72

Tack så mycket för svaret Trollvind! :) Får mina kort i slutet av veckan och det ska bli så kul att lära sig. Håller ju på mycket med tarot, men känner för något mer konkret just nu.

Anmäl
2014-12-01 11:12 #5 av: Bara Anna

Att använda Lenormand vs. Tarot är.....

...annorlunda, men uppfriskande! Det kanske låter krasst. men det bästa du kan göra om du vekligen vill lära dig Lenormand från grunden är att "glömma" allt du lärt dig om tarot! Lenormand är ett eget orakel-system som står på egna ben.

Lenormand är lite som brädspelet Othello: Lätt att lära sig, svårt att bemästra!

Rekommenderad litteratur: The Complete Lenormand Oracle Handbook av Caitlin Matthews. Besök även gärna min Lenormand blogg där jag har börjat lägga ut lektioner, exempel etc på svenska!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Anmäl
2014-12-01 18:56 #6 av: nellan72

Tack så mycket för tipset! :)

Anmäl