Läggningar & Tekniker

Angelicas fyrtal

2014-05-05 18:40 #0 av: Moonchillas

5 Maj 2014- Vad är det mest utmärkande som kommer hända hos mig under kvällen?

24 Hjärta
3 Skepp
11 Piska
27 Brev

Hjärta= Kärlek/Passion
Skepp= Resa
Piska= Självstraffning, ilska och konflikt
Brev= Dokument, information

Det är inte alltid jag ser piskan som väldigt negativ. I det här fallet ser jag det mer som en självdisciplin. Jag vill verkligen lära mig detta med lenormand.

En passionerad resa ikväll som kräver självdisciplin och skriva ner den information jag kommer över. Med andra ord så kommer jag att ägna mig åt Lenormand hela kvällen.

Hjärterknekt= 12
10 spader= 10
Klöverknekt= 12
7 spader= 7

12+10+12+7=41= 4+1=5  5= Träd

Träd= Hälsa eller rötter. Jag rotar mig sakta men säkert i detta system.

Anmäl
2014-05-05 18:45 #1 av: Neothepathfinder

Intressant, Jag har aldrig bekantat mig med lenormand, Förstår att det är ett sätt att spå med en vanlig kortlek?.. vart härstammar denna teknik ifrån? 
solhälsningar Neo

Anmäl
2014-05-05 20:57 #2 av: Bara Anna

#1 Här har du en engelsk lite mer utförlig beskrivning av historien bakom Lenormand:
http://www.sandycristel.com/lenormand_history.php

Lenormand är ett eget spådoms/orakel system skillt från "vanlig" cartomancy med vanliga spelkort. Men för den som vill så går det att fläta ihop de båda systemen för mer nyanser. Heart (24) är t. ex kort ur Lenormand - leken och illustreras med ett hjärta på framsidan. Tolkas bland annat som kärlek och relationer. Men den hör även ihop med hjärter knekt. Enkelt v a?! ^^

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Anmäl
2014-05-06 11:33 #3 av: Neothepathfinder

Intressant, Jag ska definitivt forska lite i detta =) soliga hälsningar

Anmäl
2014-05-06 11:35 #4 av: Neothepathfinder

by the way, Vad hände under din kväll? =) nyfiken Glad

Anmäl
2014-05-06 13:15 #5 av: Moonchillas

Hahaha ja se där spådde jag helt fel. Blev ingen lugn kväll med passionerat intresse för lenormand. Blev istället en konflikt (piskan) med gubben (hjärtat) via datorchatten (brevet) och det slutade med att vi blev vänner och campade i husvagnen (skeppet).

Men skoj att se hur korten ändå stämde in på det som hände på kvällen.

Anmäl
2014-05-06 14:31 #6 av: Neothepathfinder

Haha Neo ler glatt, roligt! 

Anmäl