Dagens

Åkerhumlas läggningar

2014-03-06 11:04 #0 av: åkerhumla

Gör en egen tråd mest för mig egen skull men kom gärna med feedback Glad

En försenad för Mars månad:

24. Heart - 10. Scythe - 26. Book

Hmm... Heart tillsammans med Scythe ser inte lovande ut. Bruten Kärlek? Book, hemligheter eller kunskap. Tja, jag jobbar ju på en hemlighet men hur blir det med Scythe?

Får totalsumman 32 och det är Moon.

Hmm, nu har jag tjorvat in mig själv, igen Yrar

Anmäl
2014-03-06 11:42 #1 av: Bara Anna

Hmmm, tyvärr får jag väl hålla med. Tolkar det som:

En fnurra på tråden eller tom ett avslut av en tidigare relation med en (yngre) man (pga 2 röda knektar) på grund av en hemlighet, som ev. kommit till ytan.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Anmäl
2014-03-06 11:48 #2 av: åkerhumla

Haha Gapskrattar min hemlighet är inte ens i närheten av män utan av den art att jag just nu försöker köpa en butik i närheten. Familjen vet... 

Möjligen kan avslutet vara eleverna då jag kommer att gå ner i tid om köpet går igenom och en av klasserna kommer jag att sluta ha helt isf. 

Anmäl
2014-03-06 11:59 #3 av: Bara Anna

Grattis först och främst! Hoppas verkligen det går vägen för dig!

Heart kan ju iofs också innebära Passion och något du brinner för. Så någon form av varning gällande din butikspassion. Kanske bara så enkelt att du behöver mer kött på benen och mer kunskap i att driva butik?

Me. Myself & My Sims

Anmäl
2014-03-06 12:05 #4 av: åkerhumla

Ohja, där behövs mer kunskap men jag har en bra revisor och tanten som äger butiken idag är jättegullig och kommer att hjälpa mig med inköp och sånt. Det är en väl etablerad butik och den enda av sitt slag i stan så jag håller verkligen tummarna att det går bra. Det är mycket pengar och ett stort hjul att hålla snurr på. Helt ärligt så känns det enormt! 

Anmäl
2014-03-07 06:47 #5 av: åkerhumla

7 Mars 2014

24. Heart - 8. Coffin - 20. Park

Avslut i passionen men jag ska på fest? Funderar 

Totalsumman blir 28 och det är Man.

Anmäl
2014-03-07 07:25 #6 av: Bara Anna

"Hearts in a Box at a Gathering". Är du säker på att du inte kommer att bli bjuden på choklad? :-)

Me. Myself & My Sims

Anmäl
2014-03-07 07:34 #7 av: åkerhumla

Ahh Glad Så kan man också se det Anna! Kanske det Lipar Gubben min kan överraska ibland, likaså min bror som kommer idag.

Anmäl
2014-03-08 09:17 #8 av: åkerhumla

Igår åt jag faktiskt upp en kartong med After 8 Oskyldigoch Gubben kom hem med en ny Glad

8 Mars

Idag fick jag:

10. Scythe - 4. House - 2. Clover

Totalsumma: 30. Lilies (För viss är Kung 13?)

Hmm... Hur ska detta tolkas? Funderar Alla kort är ju bra utom Scythe som också kan betyda skörd. Jag ska göra någon hemma för att få det ännu mer trivsamt. Ähh, denna läggning går jag bet på.

Anmäl
2014-03-08 09:23 #9 av: Bara Anna

Funderade just på den där choklad-asken! ;-)

Det är inte dags att klippa ner lite krukväxter (Clover) på hemmafronten annars då? Om vi skall vara väldigt bokstavliga.... :-)

House räknas iofs som ett neutralt kort iofs om jag konsulterar mina böcker. Så det är lite 50/50.

Om jag får vara lite "hemsk" så skulle jag nog tillskriva dessa kort till att fokusera på: "En Olycka i Hemmet, som du har Tur som kommer undan med" Fast, dagliga läggningar är ju så extremt utspädda att jag inte skulle bli så himla uppskrämd av det!

Me. Myself & My Sims

Anmäl
2014-03-08 09:27 #10 av: åkerhumla

#9 Ja, vi får väl se vad som händer under dagen Glad Ska faktiskt sätta saxen i Fru Zilga (min vinstock) och städa inglasningen så jag ska passa fingrar och tår Skämtar

Anmäl
2014-03-09 10:57 #11 av: åkerhumla

Gårdagen bjöd på en ordentlig krasch av lillan i pulkbacken och hon kom undan med en skrapad haka och kind. Själv körde jag på ångorna i ca 2 mil för att hämta upp ett tidningsställ som vi nästan inte höll på att få in i bilen. Det var större än jag trodde...

9 Mars

27. Letter - 5. Tree - 6. Cloud

Totalsumma: 27. Letter

Funderar Ett meddelande om min hälsa som innebär problem, en söndag? Knappast... Skulle vilja vända på det lite. Jag har haft lite problem men solen är på väg och jag kommer att långsamt få svar på mina frågor, fast det är söndag. Andra förslag?

Anmäl
2014-03-10 06:41 #12 av: åkerhumla

Inget meddelande av värde idag, bara en som undrade om bilen var såld och sen hörde jag inget mer av den personen. Annars förlöp dagen i städandets tecken.

10 Mars

29. Women - 30. Lilies 17. Stork

Totalsumman (om ess är ett?) är 26. Book

Oj, vad kan detta betyda? Jag kommer att få lugn och ro i och med en förändring? Vi får hoppas på det Skrattar

Anmäl
2014-03-11 06:48 #13 av: åkerhumla

Lugn och ro med förändringen jag fick höra om igår tror jag inte riktigt på Ledsen Blir snarare ur askan i elden...

11 Mars

9. Flower - 6. Clouds - 15. Bear

Totalsumman blir: Anchor

Glädje men mörka moln finns som ljusnar och jag blir stark av det eller om man får kasta om korten så ser det mörkt ut nu men solen kommer, glädje och styrka. 

Anchor står för säkerhet och stabilitet. Bara hålla tummen då.

Anmäl
2014-03-15 08:58 #14 av: åkerhumla

Jag feltolkade den 11 mars kort massor. Jag fick besked och det var positivt Glad Resten av veckan gick åt till att fixa med detta, det är en uppsjö med papper och lagar. Det känns toppen ändå!

15 Mars

10. Scythe - 13. Child - 16. Star

Totalsumman blir: Man

Hmm, dessa kan jag tolka på olika sätt... Idag ska vi på dop så vi ska ha (skörde)fest för en liten kille som har livet framför sig. Eller så möter vi en fara på vägen till barnet som har livet framför sig.

Eller så är jag på en farlig väg då jag är ny och naiv men får vägledning.

Anmäl
2014-03-19 16:02 #15 av: Bara Anna

När Scythe helt uppenbart inte kan vara något negativt, eller följs av positiva/neutrala kort så tolkar jag det ofta som Action/Handling!

Har aldrig varit på dop (!?), men är inte det en slags vägledning (star) för någon väldigt liten ( Child) och som all handling fokuserar kring (Scythe) idag?

Me. Myself & My Sims

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.