Annons:
Läst 895 ggr
[stass]
12/29/13, 7:17 PM

Årsläggning? Grand Tableau

Ska ni göra en grand tableau för det kommande året?

Jag hade tänkt försöka mig på det, lägger in den här i framtiden, gör ni det med om ni vill =)

Annons:
Bara Anna
12/29/13, 8:34 PM
#1

Hade tänkt göra det jag också- Tänkte dock vänta tills efter imorgon, som är sista dagen på jobbet innan  bebis skall födas… Tänker göra en väldigt generell GT tror jag"

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

[stass]
1/3/14, 10:45 AM
#2

Jag lägger bog min runt den 13:e, jag hann inte riktigt med allt jag ville :)

[stass]
1/5/14, 10:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Sådär, nu har jag lagt min GT och fått några tolkningar på korten, jag kommer nog att återkomma de närmaste dagarna i takt med att tolkningarna djupnar.

Hörnen: Bear15+ heart24+key33+garden20 - En kärleksrelation med en auktoritär (dominant) atletisk/frilufts intresserad man leder till en lösning/möjlighet/öppen dörr. Gymmet tro?

tower19+dog18+garden20 - livslång (trevlig/social) vänskap funnen.

Women29+paths22+book26+letter27+scythe10+star16+ship3+cloud6+moon32 - Ett val om utbildning/studier kommer ej att gå som jag vill (scythe+star) men leder till ökad klarhet på jobbfronten (cloud+moon)…motsägelsefullt men ändå förståligt - jag antar att dåliga val kommer att leda mig rätt =) Måhända kommer mitt förtahandsval av studier inte bli av, men andrahandsvalet (sökning till nästa termin) gå bättre eftersom måne kom på brevhuset. Den som lever får se. Hur den än är ligger detta i slutet av året - lång process.

[stass]
1/5/14, 11:28 PM
#4

Man28+cross36+rider1+coffin8 - får jag till en bilolycka.

Bara Anna
1/6/14, 8:17 AM
#5

Intressanta tolkningar! Vad ser du att de tre sista korten i läggningen symboliserar? En slags sammanfattning?

Och man + cross + ….. Varifrån kommer denna "längd"? Tittar du på olika sekvenser över hela läggningen eller?

Inser att det här med Grand Tableu var mer komplicerat än vad jag trodde!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

[stass]
1/6/14, 12:16 PM
#6

#5 jag försöker läsa "meningar" som dyker upp när jag ser korten. Igår ville min hjärna bara tolka in bilolycka på nedersta raden, nu har jag sovit på saken och tror jag kan återkomma med en annan tolkning. De tre sista korten var de första jag zoomade in på av nån anledning, vanligtvis ser jag tornet som distans/myndighet/singular men nu ploppade bara "livslång" upp.de tre sista blev nästan som en bekräftelse på hörnen. De tre första får jag ingen ordning på än :-/

Annons:
[stass]
2/15/14, 10:59 AM
#7

Mice+broom+tree - här var det lite oklart i början, jag tänkte mig att det skulle tjafsas om min hälsa på ett småsint vis, eller att jag skulle bli deppig, nedstämd, bråkbenägen.

Nu är det så att jag har gått ner i vikt en hel del (LCHF & mindre motion) och det verkar verkligen sticka i ögonen på vissa individer, som har en hel del småsinta åsikter om det.

Jag funderar också allmänt på björnen som kort, jag tror inte det kortet alltid har setts som så positivt som det gör idag. Ekonomisk stabilitet, dominans, och dv "lägre" chefsposter (personalchef, arbetsledare etc) läses det ofta som har jag förstått. Men jag tror att avundsjuka, ont öga och aggresivitet kan också rymmas däri. Även om det inte var känslan jag fick i denna läggningen.

Upp till toppen
Annons: