Annons:
Etikettläggningar-tekniker
Läst 531 ggr
Bara Anna
2013-12-15 08:13

Samma sak - olika kort

Den här tanke-kedjan började av anledningen att jag behövde få svar på en brännande fråga angående mitt arbete. Jag kände att jag behövde ha ett specifikt fokus på frågeställningen så jag beslutade mig för att använda mig av en signifikator (Mer om det här) för arbete som fokus. Men vilken skulle jag välja? Och så föddes den här listan. För det finns egentligen inte bara ETT kort för arbete, ETT för kärlek etc. Det beror väldigt mycket på omständigheterna, frågans art och till viss del skola också. Därför skapar jag nu en mer utvecklad lista för olika ämnesområden. Jag är på långa vägar ingen expert. Så fyll på efterhand är ni snälla!

Arbete

Fast anställning = Anchor (Något stadigt och stabilt)

Arbetsplats = Tower

Kollegor = Mice (Ses ibland som en grupp av människor)

Arbetstagare = Fox

Egen-företagare = Tower (Det här var nytt för mig, vad tror ni?)

Ditt egna företag = Fish

Ditt dröm-jobb = Moon

Vad tror ni? Är jag helt ute och cyklar?

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Annons:
jojjana
2013-12-15 21:21
#1

smart sätt att tänka!

Har lagt ifrån mig korten- länge sen jag använde dem.. ska se om jag kan få igång det igen;-)

Trollvind
2013-12-16 08:43
#2

Intressant. Jag vet inte om det skulle funka för mig, men jag är absolut med på hur du tänker. Det är väl bara att testa och se om det ger bra resultat över tid 🙂

Bara Anna
2013-12-16 09:12
#3

#1 Gör det! Jag är också en återkommande student och känner att lite har i alla fall mognat under bortavaron! :-)

#2 Smaken är som baken! Jag har alltid haft svårt att hålla mig till en skola så det här känns en aningen bättre. Kanske för att sådana enkla ord som t. ex Arbete är så olika för olika människor. Arbete för mig t. ex är ett fast arbete, som inte nödvändigtvis inte är så roligt = Anchor. För andra så kanske det betyder något annat och då passar inte Anchor alls in.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Trollvind
2013-12-16 12:57
#4

Ja visst… det bästa är nog att sträva efter att försöka hitta sina egna tolkningsnycklar. Och jag antar att de växer fram vartefter man jobbar med korten.

Upp till toppen
Annons: