Annons:
Läst 545 ggr
Bara Anna
2013-12-13 14:38

Min underbara 3 X 3 läggning...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har länge funderat på att göra en 3 X 3 Läggning för min graviditet och idag var den stora dagen då det skedde! Här följer den stegvisa tolkningen bit för bit. Skall försöka lägga in bild också asap.

Mitt-kort/Signifikator = Bouqet! Och nej, jag valde inte kort specifikt för denna Läggning (hade jag det hade det nog varit Stork)! ---> Glädje, gåva, fullbordan, (Vågar jag skriva Mirakel också?). Denna graviditet är verkligen en gåva för mig (och för familjen) efter att ha försökt så länge. En gåva för mig och sambon som längtat, och för sonen som nu äntligen blir storebror!

Bouqet + Ring --> Bindande fullbordan. Tja, hur kan jag bättre beskriva processen av att vara gravid och bli förälder? :-) Vi får nu det 100 % ansvaret för ett nytt liv. Stort ansvar. Vackert ansvar…

Bouqet + Scythe ---> En passande gåva, eller oåterkallerligt mirakel. Tidsmässigt, i mitt liv nu om jag skall passa på att vara lite självisk så passar det väldigt bra att få gå på 6 månaders mammaledighet i mars. För jag behöver verkligen komma bort från allt på jobbet. Få lite distans. Samtidigt som att bli gravid, förälder är något som i det här läget inte går att ta tillbaka (är i v 27 så även om jag ens skulle överväga det så är abort inte tillåtet)…

Bouqet + Key ---> Glädjen är en stor händelse (Duh!), men också en dörr som öppnas.

Bouqet + Star ---> Ett harmoniskt mirakel eller något jag önskat efter. När jag hade börjat ge upp hoppet efter många år så blev jag också gravid!

Bouqet + Child ---->Glädjen är ett barn. Dubbel-duh! Om jag nu någonsin tvekade kring vad läggningen handlade om…

Bouqet + House ----> En skyddad glädje. Tolkar jag som ett positivt omen för att allt kommer att gå bra. Lilla bebis är väl omhändetagen i min mage!

Bouqet + Fox ---> En gåva i förklädnad, eller att lilla glädjen har goda överlevnadsinstinkter :-) Det finns sekundära välsignelser i det stora hela inte bara det primära underbara i att få ett barn till. Och det är alltid härligt att få veta att liten har bra livsgnista, vilket jag kännt också rent allmänt ❤️

Bouqet + Lily ----> Vinter-barn/gåva. Mars får jag väl ändå räkna som vinter fortfarande i mellersta Sverige? Eller är det vår? Kan även kanske stå för "mogen gåva". Jag ser det som ett tecken på att jag kommer att gå 40 veckor ut och inte föda i förtid. Bebis kommer att få mig att sakta ner.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Annons:
Bara Anna
2013-12-13 15:08
#1

Vågrätta grupper: Ring + Scythe + Key ----> Ett oåterkalleligt åtagande öppnar dörrar Star + Bouqet + Child ---> Barnet var/är en glädjande, vacker uppenbarelse House + Fox + Lily---> Det är inom hemmets trygga väggar som mina (överlevnads)instinkter mognar Det förflutna: Ring + Star + House ---> Jag blev gravid hemma Nuet: Scythe + Bouqet + Fox ---> Plötslig överraskning gällande arbetet (Jag får min graviditetspeng som jag önskat mig)! Framtiden: Key + Child + Lily ---> Med all säkerhet kommer bebis att komma när det är kallt.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Bara Anna
2013-12-13 15:26
#2

Diagonala grupper: Ring + Bouqet + Lily ---> Ett glädjande band mognar fram. Key + Bouqet + House ---> Den fulländande lösningen ger asylum Intressanta kommentarer från korten. Jag måste erkänna att när jag först fick reda på att jag var gravid så var det mest en stor lättnad jag kände. Jag hade inte så mycket känslor inför det lilla fröet som växte inom mig. Men from ultraljudet och framåt så har länken vuxit sig allt starkare. Intressanta sista ord fö: Men jag har länge kännt att jag behöver komma bort från det vardagliga slitet och dessa kort påminner mig om att häri finns nyckeln till svaret!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Biadora
2014-01-03 12:41
#3

House + Fox + Lily-
Jag ser ju fox som ett arbetskort, och även om jag finner det föga troligt att det kommer ske tidsmässigt, tyder jag det här som att hemma-arbete leder till mognad. DVS antingen att du får mycket gjort i hemmet (fixa med rum o garderober inför bebisens ankomst kanske?) Alternativt leder till mognad/vidareutveckling av ditt arbeta-hemifrån projekt (eller hur jag ska kalla det).

Vilket som, ser jag det som ett mycket positivt meddelande. :)

Upp till toppen
Annons: