Allt Annat

Lenormand Online - Dissa eller Hissa...

2013-11-24 17:48 #0 av: Bara Anna

Det verkar bli allt vanligare (om än inte 100 accepterat ännu) bland många att det fullt möjligt att få en rättvisande vägledning mha tarot även online, även då korten är dator-genererade. Det finns inte lika många datorgenerande lenormand-sidor ännu, men desto fler mobil-appar. Hur ser ni på att söka råd genom mobil-appar et al. för tarot och lenormand? Fungerar det eller inte?

Själv så skulle jag visserligen å ena sidan känna en viss otillfredställelse av att inte ha fått råd av en människa av kött och blod. Men eftersom jag ser tarot som mer vägledande och symboliskt till sitt sätt och anser att omvärlden är full av symboler runtomkring oss som bara väntar på att bli tydda om vi så vill (moln, te, kaffesump, väder, drömmar etc) så ser jag det som fullt möjligt att kunna plocka ut just det som jag kan hända behöver veta för stunden även ur en maskin-animerad tarotläggning.

Till skillnad mot Lenormand, där jag är betydligt mer tveksam till om det skulle fungera som annat än att roa för stunden. Anledningen till detta är att jag har fått uppfattningen är att Lenormand är mer rakt på sak. Mer rättframt och sakligt. Det är mer som ett korsord snarare än ett symbolspråk. Eller en bok som du skriver ord för ord istället för att måla och tolka en bild. Därför känns det svårt att se hur något dator-styrt skall kunna komma med rätta omen. Svaren kommer på sätt och vis utifrån mer än innifrån som det mycket gör med tarot. Hänger ni med?

Vad tycker ni?

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Anmäl
2013-12-04 10:52 #1 av: stass

Jag vet inte, det handlar för mig också om att fråga just leken och dra just de korten som kommer upp, eller att någon annan gör det. Det saknar jag med mekaniska verktyg.

Anmäl
2013-12-08 09:02 #2 av: Bappho

Läsningen blir ju mekanisk då för den är inprogrammerad. Skulle inte se en sådan läsning som något annat än bara för kul.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.