Annons:
Läst 735 ggr
Biadora
5/30/13, 10:20 AM

GT försök 2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt andra försök på en GT.

Intressant att jag har nästan alla kort bakom mig den här gången, medan i förra försöket hade jag alla kort framför mig.
Kollade lite i boken jag köpte och antar att det betyder något att så många av mina 'viktiga' kort ligger nära varandra (tänker på Bear, Book, Hearth, Tree).

Lite pessimistisk blir jag att se att kärleken ligger bakom mig. Men verkar lovande att house o fox ligger precis framför mig -eller bara ett bevis på hur enkelspårig jag blir då jag verkligen vill ha något. ^^

Även om jag inte är så bra på att utläsa det hela tycker jag det ser fint ut att nästan alla negativa kort ligger bakom mig (äntligen).
dock tycker jag att jag får Whip i väldigt många läggningar och är lite fundersam över vad det kan betyda?? (3korts läggningar).

Personlig reflektion: läser snake som 'den andra kvinnan' och tower som 'jobbet' (har lite svårt o relatera till towerkortet men då jag jobbar på en stor arbetsplats..) Läser fox som jobbrelaterat också.

Jag har förstått att de fyra hörnkorten ska kunna läsas på något speciellt sätt (hittade dock inget bra om det i boken vid min snabbkoll). Några tips om hur/i vilken ordning man ska tyda dom?

Annons:
Biadora
5/30/13, 10:44 AM
#1

Mina försök till tydning;

Clouds -Tree-Stork
Mice-Book-Snake

1: Mina hälsoproblem är bakom mig o jag har en nystart (stämmer bra)
Förminskad kunskap pga frestelser (stämmer också bra. Har velat iväg från min diet igen o måste tillbaka på spår om det ska bli som jag vill).

2. Har inga planer på att vidareutbilda mig så hoppar över Book

3. Book-Snake-Path
   Bear-Hearth-Lily
   Clover-Rider-Dog

Matriark som jag älskar som är äldre = Mamma
(Snake-Hearth-Rider) Frestelse i kärlekslivet om en snabb ung man ((har ingen plan o falla för den frestelsen om det anspelar på vad jag tror det kan vara)).
(Book-snake-path) Kunskap om den andra kvinnan ger mig en valmöjlighet
(Clover-Rider-Dog) Lite tur med en trogen älskare..

-allt som har med kärlek att göra tar jag med en stooor nypa salt

4. Vill inte resa så hoppar **Ship
**(fast ser det som: avslut av resandet med lite tur. Positivt med stabiliserande kort runt om Skeppet.)

5. Stork -Man -Scythe
   Snake -path-letter
-Jaja, sluta tjata! Bara för att jag inte kan släppa min stora kärlek.. Aka; förnyelsen ligger bakom mannen, nu är det avslut som gäller.
Och, som jag läser den under raden, har Han ett val att göra mellan den andra kvinnan och skrivandet.

6. Birds -Mountain- Tower
   Fish -Woman- Fox

Samtal/skvaller ger problem på arbetsplatsen.
Ekonomiskt framgångsrik i jobbet ((tja, tycker jag tjänar bra när jag väl har jobb..))
-Kanske den läsning/tydning jag är mest tveksam över.

7.  Tower -Key
    Fox- House (hörnkort)

Arbete är lösningen (till bostad)

8. Moon -Ring (hörnkort)
   Garden Flowers

Känslor kring kontraktet (läser det som bostadskontraktet).
Social gåva (leder till kontrakt) -jag har haft social peppning av mina gamla grannar som vill ha mig tillbaka. Hoppas så på att kunna skaffa bostaden i fråga.

Inser jag glömt jobbkortet!
Vet dock inte riktigt om jag ska tyda på Fox eller på Tower, då jag ser Tower som betydelsen min nuvarande arbetsplats.
9. (Sun-Garden-Flowers)
   Mountain-  Tower- Key
   Woman -Fox -House

Problemen på arbetsplatsen löser sig ((vore ytterst oväntat))
Jag kan jobba nära hemmet (woman-fox-house)

Bappho
6/6/13, 8:44 PM
#2

Jag läser det översta vänstra hörnet med det nedersta högra hörnet och det översta vänstra med det understa högra :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Biadora
6/13/13, 10:14 PM
#3

Tack Bappho. Så i ett kryss alltså?
Läser du ihop alla fyra korten på något vis också? O i så fall hur? Klockvis?

Bappho
6/13/13, 11:00 PM
#4

#3 Nej.

Malkiel Rouven Dietrich läser alltid korten signifikatorkortet är vänt mot som framtiden. Det skulle förändra din tableu lite. Kolla på den här videon för nya uppslag:

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Biadora
6/13/13, 11:22 PM
#5

Hm.. men i min enkla lek är nästan alla kort bara vända uppåt, och inte till höger eller vänster (det är så jag tror att du menar).
Nu när jag läser om dina svar blir jag mer förvirrad, speciellt ditt första, där jag läser det som att du säger samma sak två gånger.. 

Håller på och tittar på videon, snällt av dig att länka :)  men är inte så bra på att hinna fatta otextad engelska..

**

Tror inte jag vill använda hans metod att se på korten för det blir det ju lite konstigt då kvinnan kan vara vänd åt ena eller andra hållet men mannen alltid är vänd 'nedåt' som jag tycker det ser ut på kortet.

-Fast det leder tillbaka till en sak jag undrat över förut, dvs om ni låter korten ligga kvar om dom kommer ut upp-o-ner i en Läggning, eller vänder dom på rätt håll innan läsningen?
Om jag ska använda den här metoden för att tyda tycker jag det verkar som om upp-o-ner eller rättvänt kort kommer ha stor betydelse i tydningen.

Bara Anna
6/14/13, 5:46 AM
#6

#5 Som en inbiten tarot-tolkare så säger jag ett stort NEJ till upp-och-ned-vända kort i Lenormand. Det är för mig att tarotifiera  detta divinations-sätt tycker jag. Men så jobbar jag iofs inte heller med positionering som Bahppo pratade om i tidigare inlägg.

Om du vill så kan du ju följa mina steg för min GT för juni, jag råkade ut för samma sak som du gjorde - med signifikatorn i hörnet… Alternativt, som många gör: Blanda korten igen och lägg en ny GT.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Annons:
Bappho
6/14/13, 7:34 AM
#7

#5 Hahaha.. ja, det blev lite fel där :-) Vänster övre med högra nedre och högra övre med vänstra nedre. Precis som du först förstod det.

Hittills har jag inte träffat en enda som läser Lenormand med upp och nedvända kort. Jag gissar att det beror på att man läser korten i par så man får ändå en så stor variation på svar att det är onödigt.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Bara Anna
6/15/13, 12:54 PM
#8

Om jag skulle titta snabbt själv, som jag jobbar med en GT så skulle jag börja med att säga - Extra budskap:

Cross - Cloud - Tree = Se upp med långvarig diffus (mental?) smärta. Som jag tolkar det så hintas det här om att du skall föröska bli medveten om saker som försigår inom dig helt enkelt. Är det något som pågått en längre period kan detta ha blivit ditt nya "normalt" om du fattar vad jag menar…

Cross - House = Tungt på hemmafronten…

Ring - Coffin = Slutet av en relation

Jag kanske tolkar fel för att jag känner dig, men det verkar verkligen som korten talar om det förflutna, eller hur?

Whip-Sun-Mountain = Du är mycket tyngd av återupprepade förseningar av framgång. Känns det som om du går i lera just nu kanske och gör väldigt små framsteg?

 Fortsättning följer….

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Upp till toppen
Annons: