Annons:
Etikettläggningar-tekniker
Läst 494 ggr
Bara Anna
5/12/13, 7:46 PM

Märkta kort

Jag gjorde en 9korts Läggning igår vars svar och ämne är allt för privat och var lite för rättvisande för att jag skulle vilja lägga ut det här. Men det fick mig att fundera på det där med Märkta kort.

Märkta kort (kommer inte ihåg den engelska termen för det) är när du inför varje specifik Läggning märker upp vissa kort att inte bara vara generella personer (Snake = Den andra kvinnan eller en glasögonförsedd kvinna) utan specifika personer i din omgivning (Snake = Svärmor som är falsk och gärna hugger för minsta lilla). Är detta något ni har provat? Hur går ni till väga? Vad har ni fått för resultat?

Jag tycker att det är ett väldigt intressant koncept, särskilt när du håller på att reda ut en historia med mycket intriger och många inblandade. Och dessutom när du äger en lek där vissa kort finns i dubletter . Som i Gilded Reviere Lenormand som har två Man och två Woman. Jag känner att jag inte riktigt har bemästrat själva tekniken än. Framför allt när det gäller enskilda udda personer. Läggningen jag gjorde passar bara ihop (så att jag kan bekräfta i alla fall) om jag ser den som en Läggning utan några märkta kort….

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: