Annons:
Läst 823 ggr
Thistle
4/12/13, 9:57 AM

Grand Tableu - personkortets placering

Hej.

Jag har inte lagt Lenormand särskilt mycket, men de få gånger jag har gjort det har "mitt" kort hamnat så att jag har väldigt mycket att tolka när det gäller dåtiden och bara några få kort när det gäller framtiden. Jag undrar hur ni ser på detta?

Är det exempelvis viktigt för mig att titta på de händelser som har lett fram till hur saker är idag?

Jag kan ju tillägga att jag inte lägger ut personkortet i mitten direkt, utan låter det hamna där det hamnar.

Annons:
Bara Anna
4/14/13, 5:22 AM
#1

Hej Thistle och välkommen till forumet!

Jag har inte gjort så många GT själv, men som jag har lärt mig om GT och personkortet:

Hamnar det väldigt långt till höger  så är det som du säger att det som har hänt dig redan (på kortare och längre sikt) har betydelse för hur du lever i nuet och hur framtiden utvecklas. Få kort till höger indikerar att framtiden ännu är ett mer eller mindre oskrivet blad.

Många kort till vänster kan vara frustrerande, men också väldigt givande. Du har stora möjligheter att faktiskt titta på det som hänt dig och jämföra hur korten ligger för att se om du faktiskt är på rätt spår! Om inte det förflutna stämmer så kan nuet och framtiden vara ur balans också…

Med det sagt så vet jag också att flera stycken som också använder Lenormand brukar samla in korten igen och blanda om om personkortet faller extremt och något håll….

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Biadora
5/30/13, 9:50 AM
#2

Jag ska till att prova att göra min andra GT idag tänker jag.
Något som gjorde mig väldigt förvirrad i mitt förra försök var att mitt kort/kvinnan, hamnade längst till vänster i läggningen. Dvs jag hade inga 'förflutet' kort alls.. (Och mannen hamnade längst till höger, i andra kanten).

Bara Anna
5/30/13, 7:46 PM
#3

Indikerar för mig att det förflutna egentligen inte spelar särskilt stor roll utan du kan ha mycket att se fram emot just nu! Och mannen - ja han kommer någon gång in i framtiden. Fokus på annat nu!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Upp till toppen
Annons: