Annons:
Läst 1511 ggr
Biadora
2013-04-06 15:22

3 kortsläggningar -hjälp mig öva :)

Hej alla!

Vill göra ett försök att lära mig tyda korten själv för jag tycker det här är spännande.

Fråga: Kan jag ock min o-vän komma sams igen och utveckla en ny vänskapsrelation?

1: Birds -samtal, syskon?

2: Children -barnslig, liten, ny börja?

3: Mountain -problem, motstånd

1+2:  samtal, ny början -vi är villiga att försöka igen(?)

2+3: barnsliga problem? motstånd till omstart? -det är här jag känner att jag kanske är fel person att tyda mina egna kort. Min 'barnslighet' att dra upp gammalt groll leder helt klart till motstånd till en förnyad relation.

3+1: problematiska samtal? -vet även inte hur jag ska tyda det här. Är det en förvarning för fler problematiska samtal, ett tips att undvika dom, eller ett tips att bemöta dom?

Den andra sidan du (Anna) tipsat mig om ger förslaget; Mountain + birds (12): reconnecting, long-awaited phone call

Så in alles vet jag inte om det är en varnande, förebådande Läggning eller en hoppfull en.

x)

Annons:
Bara Anna
2013-04-06 15:46
#1

Det hela beror väl på hur du väljer att tolka läggningen. Vilket kort är ditt tema-kort t. ex.

Men egentligen så tycker jag att svaret leder åt samma håll: Ett Nej.

Det sista kortet i en rad brukar oftast tydligast visa på svaret. I det här fallet Mountain som är ett starkt negativt kort. Birds + Children hjälper oss att förstå vidare vad det rör sig om: Omogna (Child) + Samtal/Skvaller (Birds) ==>Ni kommer säkert kunna föröska samtala som vänner, men samtalen kommer inte att kunna gå på djupet ochdiskussioner gå runt runt bara: "Nähä! Johooo! Du är dum!" etc.

Med Lenormand är det viktigt att dels vara noga kring att du inte ställer alltför ambivalenta frågor och oavsett vad du frågar se till att du svarar på frågan du ställde och inget annat.

Vad tycker ni andra? Skulle ni tolka denna Läggning annorlunda?

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Biadora
2013-04-06 16:35
#2

Tack för hjälpen Anna :)

Kommer försöka mig på fler läggningar senare i den här tråden, har jag planerat. Det känns som det kan vara bra att samla dom någonstans där jag kan se tillbaka senare och se om de föll ut som jag tänkte/trodde.

Biadora
2013-04-08 00:05
#3

Utslag av ensamhet frågar jag korten när kommer jag att träffa någon?

Jag drar book, som visst ska betyda mars.

Förvirrad drar jag två kort till - house och letter.

Det påminner mig om det jag finner fascinerande med det här, att när jag drar korten kommer det så ofta fram liknande kort.

Nåja.. house - 4 någonting, sedan letter ska enligt sidan jag försöker lära mig av, indikerar juni. Vilket råkar vara 4 månader efter mars.

Så.. något år, under de fyra månaderna mellan mars och juni kanske jag möter någon? ((Lite jobbigt att inse att jag kommer vara singel i minst ett år till x) Alternativt att det endast håller i fyra månader.))

Saken är den, att alla de här korten tilltalar mig.
Jag gillar böcker och kopplar det till lugn, och jag vill ha en lugn person. Som gillar hemmaliv..alternativt kanske redan finns i min närhet?? Och jag föredrar att försöka hitta någon med det skrivna ordets makt. Fast nu funderar jag på om jag läser in allt för mycket, eftersom min lite flummiga fråga avsåg ett mer specifikt tidsmässigt svar.

Jag har en känsla att min tydning av korten jag drog är allt för enfaldig och postar det här bara för att kunna se tillbaka på det senare och se om jag kan känna igen något ur det här, den dagen jag faktiskt möter någon.

Biadora
2013-04-08 00:20
#4

Ok, en Läggning till ikväll, en femkortsläggning, men känner jag bör hålla mig till en tråd för o inte spamma forumet … och skriver den här för att den stämmer alltför väl.. fy er dumma kort x)

Fråga: Vad ska jag göra att få det att funka/neutral relation med T?

Plockade ut mannen som mitt tema/mittenkort.

Fick Dog - Moon -Man-Clouds-Garden

Jahapp.. alltför lätt att läsa så tillomed jag ser det;

Känslor kring T leder till problem och komplikationer. (2+3+4)

Lojalitet och känslor i det förflutna (1+2).. stämmer definitivt

Framtiden bär fortsatta problem, runt det offentliga(?) och sociala. (4+5)
Jo tack.. börjar inse att min tanke att vi kan fortsätta ha ett socialt liv ihop inte kommer att funka. Fast problemet är att om jag klipper helt, tappar jag dessutom de flesta och bästa chanserna jag har till det sociala livet jag har börjat bygga upp på 'vår' ort, det utan honom och med andra som bor i 'vår' närhet…

Biadora
2013-04-08 00:49
#5

Okej, det blev en Läggning till.

Den här gången, ingen direkt fråga, men jag lade runt mig själv istället (woman).

House Coffin Woman Bear Mountain

-första anblicken.. fastän det är många negativa kort känner jag mig positiv.

Tema: Coffin-Woman-Bear
Coffin pratar om avslut. Ja, jag måste rycka upp mig och släppa mina sista tankar och drömmar och göra slut med det sista om jag ska kunna få ny styrka (bear). Det är min spontana inläsning i korten efter ha kollat på vad dom kan betyda.

Förflutna: House-Coffin
Tja, utan ens kolla meningen av house.. mycket av mina tankar handlar om boende.. Korten har i tidigare läggningar varnat om att jag kommer ha fortsatt osäkerhet runt det, men att ta adjö och klippa det sista till det jag kallade mitt Hem är en del av den personliga kris jag har just nu.

Framtid: Bear -Mountain
Förutom att jag kommer att flytta hem till min mor, vilket aldrig är skoj o helt oproblematiskt för en vuxen människa..
Det låter inte lovande att jag kommer ha problem kring.. min ekonomi?? Är lite osäker på hur jag ska utläsa Björnen i det här fallet, då den också hintar om hälsa/diet och allmän styrka. Vilket är tre saker jag försöker jobba på just nu. Och min ekonomi borde vara den minst alarmerande i det här fallet.
-Får jag önsketänka lite kan det betyda antingen att jag har styrka, men kommer få kämpa med att bygga upp den igen. Alternativt att jag har styrka att överkomma mina problem/mitt berg.

Bara Anna
2013-04-08 08:50
#6

#3 Absolut inga patetiska frågor! Du hade behovet av att fråga, sedan är allt upp till dig själv om du gillar svaret eller inte! ;-)

Jag erkänner glatt att jag är urusel på timing. Så det blir lite som en blind leder en blind… Men mina spontana tankar är att det tyvärr kan vara allt från Mars 2014 till 2024 eftersom inget annat specificerades. Det är därför tid är så klurigt tycker jag!

House + Letter kan ju iofs indikera att du har störts chans att träffa honom när du har ett kontrakt (Letter) på en egen lägenhet (House)….?

#4 Jag ser en "vän" som verkligen violl bli bekfräftad (För mig är the Moon också sociala masker och erkännanden). Jag ser också att det kommer att fortsätta finnas en djup osäkerhet och förvirring så länge ni befinner er i en grupp, alltså som jag ser det mer än två. Som du skriver också: Ditt behov av bekräftelse av den här T. skapar osäkerhet och dystra tankar….

#5 Bear kan ibland även syfta till en äldre kvinna. En matirark….

Jag kan ha helt fel (och jag vet ju lite mer bakgrund än vad du skriver), men kan det syfta på din mammas konvalescens? (Coffin + Woman + Bear = Sjukdom + Din + Mor). Du vet redan att ditt nuvarande boende (House) är ett avslutat kapitel (Coffin) + du uttrycker ju själv att det inte är kul att flytta hem i din ålder (Bear + Mountain = Problematisk mamma).

Kombinerar jag mer så kan jag hitta House + Mountain = Problematiskt "Hemma" och Coffin + Bear = Ett "allvarligt" sjukdomstillstånd för din mor  (vilket jag VERKLIGEN hoppas inte stämmer!)

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Annons:
Biadora
2013-04-08 08:54
#7

Tack Anna.

Och då man kanske kan se mammas operation som allvarligt (hon får inte köra bil i minst 5 veckor till) så håller jag med dig och hoppas verkligen inte att det blir några komplikationer för henne. :/
Att Bear kan betyda matriark missade jag, tack för det. :)
Just det kortet verkar ha så många betydelser som kan passa in på mitt liv just nu..

Biadora
2013-04-10 14:50
#8

Fråga: Hur blir/går det imorgon på min intervju?

Kort: Bear - Rider - Tower

Valt fokuskort; Rider

_Möjlig utläsning; styrka/ekonomi -resa/man/nyheter - auktoritet/byggnader/solitär
_

Hmm.. tja, jag vet att jag ska bli intervjuad av en kvinna.. och att jag ska göra en resa till ett stort byggnadskomplex. Men det rent… formmässiga å sido..

Ett förslag på utläsning av Rider + Tower var att det kunde ha med ensamarbete att göra. Kan hända att jag ska fokusera att trycka på det, för att bättre ha en chans på jobbet.
Bear + Rider - nyheter om pengar -får hoppas det betyder antingen att dom kan erbjuda mig ett vikariat som är längre än 3månader eller högre lön än minimilönen
Tower + bear - en auktoritär kvinna? alt. behov att skydda min ekonomi men det känns mindre relevant i den här frågan.

Bara Anna
2013-04-10 15:32
#9

Kan rider + bear syfta på en ny chef kanske? Att du inte träffar den du avtalat med. Rider + Tower --> Ny arbetsplats! Detta är anledningen till varför jag aldrig använder så få kort vid specifika frågor: De ger helt enkelt för lite detaljer….

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Biadora
2013-04-11 12:26
#10

Hm.. tja.. träffade den jag skulle prata med och resan o samtalet o det gick smidigt.. förutom att det var ett annat jobb än jag förväntade mig. Inget sagt om lön eller längd av anställning.. Men mer för mig att tänka på.. Tur att jag måste ha bestämt på måndag.

Biadora
2013-05-05 16:15
#11

Fråga: Har några av de brev (räkningar) jag väntar på kommit bort??
-Veckans oro då för första gången jag Inte idats beställa dyr eftersändning o min adressändring blivit helt fel.. :/

Ship Flowers Whip

Osäker på tydningen. Whip ser jag som negativt så det tyder på ett Nej? till min fråga? Ship-flowers.. en gåva på väg.. kanske dom helt enkelt inte har kommit fram än?? Men är ovan med brev som tar 2+veckor på sig att komma fram**. **Plus att Xet fått sin del av breven i fråga.. :/

Har brevet X som jag väntat på (sedan runt den 15de) skickats än??
Letter- Rider

-Tyder det som ett klart Ja. Får ta o ringa dom o fråga vart det tagit vägen.

Biadora
2013-05-05 16:29
#12

Jag har fått 'insidertips' att det snart kommer bli en lägenhet till salu i ett av husen som jag precis har flyttat ut ifrån.

Jag har frågat korten om det är den lägenhet jag tror det är, och fått ett positivt svar.

Min nästa fråga är Har jag chans på kontraktet/lägenheten?

Ring - Stars -Lily

Förhoppningar om kontrakt men så var det den där Lily..

Lade två kort till som förtydligande på Lily och fick Dog -Anchor.
Lojalitet/Trygghet och rötter.
Jag trivs i området och med grannarna så vill verkligen tillbaka. Problemet är om jag kommer ha råd (antagligen inte om det blir budgivning).

[stass]
2013-05-13 18:19
#13

En tanke: om man ska tolka Lily (jag tänker här ålderdom) Dog (vän) Anchor (stabilt/tryggt) - jag får det till att du behöver hjälp av en äldre vän, Eller att du får hjälp av någon äldre.

Ring och star - kontraktskrivning, eller iaf goda möjligheter för dina förhoppningar =)

Annons:
Biadora
2013-05-21 15:45
#14

Tack Stass. Din tolkning stämmer riktigt bra. :) De jag har fått tipset av är ett äldre par (fast, är många äldre som bor där. Även de som flyttat ut gör det för att bo på ett servicehem istället).
Lily är svårt för mig att tolka så tolkningen äldre hade jag inte tänkt på.
Träffade paret i fråga igen och fick peppande ord i svar om mina frågor om lägenheten.

Jag har stora förhoppningar att lägenheten ska komma ut på marknaden på fredag så jag har en lååång vecka framför mig.
Nu ska "bara" banken vara snälla också.

Upp till toppen
Annons: